zondag 16 december 2012

die kerstboom van ons...

...is alvast niet de allerlelijkste van heel Brussel, want daar zorgde het stadsbestuur met behulp van een zekere energieleverancier zelf voor. Waarvoor dank. Maar met de allerschoonste van Gent gaan we toch liever de competitie niet aan. De Kapucijnapen zijn niet zo'n kerstversierders. En kunnen het tafereel ook niet verder opsmukken met zo'n stel belachelijk schone kinders. Dju toch. Maar omdat u het zo lief vroeg, fietsheld van mijn hart, dan toch een kerstbomenpost.

Als lid van het decoratie-team voor het kantoor-kerstfeestje knutselde ik met enkele collega's de Makedo kartonnen kerstboom in elkaar. Lachen en vloeken tegelijk, maar al bij al zag het ding er eigenlijk wel schoon uit. 's Avonds gefotografeerd bij een collega thuis met de post-it kerstwensen van de kantoorgenoten er nog opgekleefd zou u dat misschien niet zeggen, maar 't is echt waar. Een aanrader qua knutselproject voor jong en oud; maar wel wat oppassen met dat Stanley-mes.


Ten huize Kapucijnaap appreciëren we elke vierkante meter die we ter onzer beschikking hebben en dus liet ik de kerstboom met plezier elders achter. Met de slingers (viltrestjes -Pinterest ahoi- die naarstig geknipt werden tijdens het huisarrest en bijbehorende dokters- en radiologiebezoeken, geen betere manier om vreemde blikken in de wachtzaal te verzamelen. En toch niks vragen eh. C'est une guirlande pour Noël, monsieur.) improviseerde ik gisteren dan toch nog een klein versieringske voor hier in huis. Hopla. U mag de kerstverlichting van de Zavelwijk er op de achtergrond zelf bijdenken. Hallo Kerstmis. Een plaatje nog erbij misschien. En 'n goei warme deken voor Justina Maria Louisa, in dat koude huis. 


Ik vermoed schone kerstversieringen in deze Fabriek, en ook elders in Gent en gooi de kerstbal dus die richting uit. Maar voel u verder ook gerust aangesproken als u uw pracht van een boom wilt tonen. 

6 opmerkingen:

  1. ha ge weet het: oppassen met een breekmes
    ik ging vorige week ook ne kartonnen boom maken voor in de klas
    mijne vinger er bijna af (allé lichtelijk overdreven, maar ben toch goe verschoten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik vind hem super leuk! Lekker weer eens iets anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL voor de creatieve kerstbomen :) Bij ons staat hij nog altijd kaal te wezen (pfft. Examens. Geen tijd.) dus ik laat het stokje met plezier de andere richting uit vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben onze kerstboom weggegeven. Plaats genoeg, maar ik ben geen kerstmens, vrees ik. We hebben wél een doos vol gekregen kerstversiersel, maar da's dan allemaal weer zo lelijk dat de doos dit jaar nog niet aangeroerd is. Zo'n kartonnen kerstboom heeft alleszins potentieel, met een beetje fantasie! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke en plaatsbesparende kerstboom!
    Zet er maar een pakje onder!

    BeantwoordenVerwijderen