zondag 12 februari 2012

Pret met borduurringen en broodsmeersel voor Kelly

Ik heb u alweer eindeloos verwaarloosd. Mijn excuses, en dat het winter is en koud en dat mijn naai-goesting dan op een laag pitje staat (maar ik kan u wel weer veel boeken aanraden! is dat ook goed?).

Ik liep de afgelopen maanden wel eens regelmatig bij de Veritas binnen voor borduurringen. Dat dat leuk staat met een schoon stofke in om tegen uw muur te hangen had 'k al langer door, maar 't was bij deze blogster dat 'k ineens ook de meerwaarde van het borduren zelf zag. Ziet eens hoe schoon.  

En aangezien borduren ook vanonder een dekentje kan, is het een stuk aantrekkelijker dan de naaimachine op koude winteravonden. De resultaten zijn nog wat wisselvallig; het is ongetwijfeld een goed plan om op voorhand met krijt je borduursel al op de stof te tekenen. Want anders krijg je dit soort toestanden; de ontvangster was er misschien wel tevreden mee, maar het geheel doet toch wat denken aan een foutgelopen les Schoon Schrift, in het tweede leerjaar. Idem met onderstaand exemplaar eigenlijk, maar dat is dan weer zo'n geweldige stof, dat het opschrift bijzaak wordt.

stof: Birch foto: nieuwe eigenaresse

Tegen versie drie kreeg ik het borduren eindelijk wat beter onder de knie. De geweldig nerdy tekst moet u er maar bijnemen.
stof: overschot stuk dekbedovertrek (Hema)
Zo kregen drie van mijn beste Londense vriendinnen wat muurversiering voor hun verjaardag - en vervolgens gunde ik mezelf ook wat; zij het een simpelere versie, zonder borduursel, om als prikbord naast de naaimachine dienst te doen:


En gezien de liefde voor de borduurringen standhield maar die voor het borduren zelf toch wat afnam, volgde er nog een laatste versie, een geboortekado'tje, met flockfolie:


Ah en wat ik tenslotte ook nog maakte was iets heel erg lekker voor op de boterham, dankzij de rode bieten van Julienne en het recept dat bij in de groentenmand stak. Een recept van Vlaandren's favoriete keukenprins, dus ik hoef het niet eens uit te schrijven, u kan gewoon eens hier gaan kijken. De paling en appel bleven achterwege, maar als broodsmeersel is de combinatie rode bieten tartaar + saus echt 'n aanrader; iets om aan uw collectie toe te voegen, Kelly! Bovendien ook altijd fotogeniek, rode bieten:


Rest mij u dan enkel nog naar Antwerpen te sturen; en wel voor de Lolly Pop-up store, een klein winkeltje vol leuke zelfmaak, handmade in Belgium, alwaar 'k een paar weken terug passeerde. Wel snel zijn, want de dames sluiten op 25 februari de deuren!

3 opmerkingen:

  1. schoon, ik maakte ook al van die ringen, ze worden hier ook als miniprikbordje gebruikt, die van jou zijn ook zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, ik was afgelopen weekend nog aan het vertellen dat ik borduren maar saai vind, dat ik nog niet overtuigd was van de schoonheid ervan, maar dit helpt weer om het wel te appreciƫren!

    en zeer merci voor het recept! ik test het binnenkort eens uit en laat u nog wel weten of het goed genoeg is om aan de top toe te voegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allez, 'nerdy tekst', ik vind dat grappig!
    Ik heb (hoera) in de kringwinkel ook zo'n ring gevonden, nu nog uitzoeken wel stofke erin mag.

    BeantwoordenVerwijderen