donderdag 29 december 2011

kado's enzo

Jaaa, kado's, niet bepaald een bijster origineel blogonderwerp in tijden van kerstmannen, maar goed, ik blijf dus ook maar gewoon in de sfeer.
Ik heb sowieso een afkeer van de Nieuwstraat. Bij hoge nood aan een pak koffie durf ik nog wel eens mijn adem inhouden en het stukje van de Wolvengracht tot de Hema in spurten om dan weer zo snel mogelijk te vertrekken, maar dat is dan ook alles. In pré-kersttijden vindt u mij dus al helemààl niet in dat oord des verderfs. 

Wel trok ik op een winterse zondag naar de BIP, het Brussels Info Plein bovenaan de Kunstberg. Oase van rust in het shopping-geweld; alwaar ik in één keer alle kerstkado's kon inslaan. De BIP heeft namelijk foldertjes van alle mogelijke Brusselse bezienswaardigheden en musea. En aangezien ik altijd sta te springen om mijn adoptiestad aan te prijzen én de familieleden bij hoog en laag beweren niks nodig te hebben, waren een paar stukken papier al voldoende om pakjes te maken.
Ik zocht voor elk familielid een paar bijpassende activiteiten uit: een trip door Sint-Gillis, inclusief koffie en cupcakes bij Lilicup* voor moederlief; de keuze uit het Magritte museum en het Belvue museum voor grootmoederlief, KVS-tickets en de Brusexes tentoonstelling voor zusterlief (die overigens doctoreert in de seksuologie, mocht u zich daar vragen bij stellen), en de keuze het museum voor Natuurwetenschappen, de Sabena expositie en de Aan Tafel expositie voor natuurvriend-stiefvaderlief. Met een schoon lintje er rond of in een versierd mosterdpotje (met dank aan de tape die op het postpakketje van Bambiblauw zat) zag dat er ook nog redelijk esthetisch verantwoord uit.




In de categorie groot kado was er ook nog een bon voor een treinticket naar Berlijn voor moederlief - hiervoor herbruikte ik de doos van een Brussel Bongobon die we intussen opgegeten hebben (figuurlijk dan). Op de cover kwam een stuk oude stadskaart die 'k een tijd terug in de Oxfam Tweedehands in Mechelen vond; binnenin stak ik allerlei Berlijn-info, verzameld op onze vorige trips



En verder is dat uiteraard ook gewoon allemaal kado voor mezelf, want ik ga overal mee naartoe, dat spreekt voor zich :)

Volledig niét in kerstthema maakte ik nog een klein pakje voor een decemberbaby. Voor het eerst kon ik wachten op het geboortekaartje alvorens iets te beginnen maken, en dat leverde het volgende op:

Een kleurencombinatie die 'k niet meteen uit mezelf zou kiezen, en supertoevallig dat ik onlangs dat stofje uit de Spullenhulp had meegenomen; maar ik ben precies toch wel heel content met hoe het is uitgedraaid (de achterzijde is oranje met groene voetafdrukjes uit flockfolie, maar dat zal u zich moeten inbeelden want de foto's zijn echt te lelijk).

Rest mij enkel u een heerlijk 2012 te wensen - na de laatste werkdag van het jaar morgen trein ik alvast naar de beste stad ter wereld om het nieuwe jaar in te zetten. London calling!

* over Lilicup gesproken, twee weken terug deed ik hier de geweldige ontdekking van de "Kinder" koffie, waarbij Kinder wel degelijk naar de lekkerste chocola van de wereld verwijst. Koffie met slagroom en op de bodem een combinatie van witte chocola en Nutella. Hemels. Maar tegen het einde ook wel wat misselijkmakend.

3 opmerkingen:

  1. Super! Zowel de cadeau-ideeën als de verpakking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. euhm, naar de hema voor koffie??
    en duidelijk dat je nog niet vollenbak in de babyfase zit, hier geraken cadeaus meestal pas klaar maanden ná het kaartje. het wachten heeft wel geloond, toffe slab. en toffe cadeaus tout court

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dat oord des verderfs :-)
    Geweldige cadeaus! Vooral Berlijn, lijkt me echt leuk om zoiets te krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen