vrijdag 7 oktober 2011

Tag it!

Excuus, ik was er even niet. Ik zat een weekend aan zee, te zonnen alsof het 1 juli was in plaats van 1 oktober, en zandkastelen te bouwen met Meneer Kapucijnaap, alsof het 1993 was in plaats van 2011. Wat. een. feest.

Maar ik werd getagd dus. Door Kelly, meer bepaald. Dus mag ik u 10 nutteloze feiten meedelen (ik heb niet zo'n tof nieuws als 'poo free zijn bijvoorbeeld, helaas - maar je brengt me wel op ideeën, Kelly!). Anyway, here goes:

1. Ik hou niet van bananen. Echt niet. Bananen zijn vies. De smaak op zich, dat lukt nog net, maar die consistentie. Vies vies vies. 

2. Ik ben een kind van de Kunstbende-generatie. Jaar na jaar flansten we dansjes en performances en video's en dergelijke meer in elkaar. Eén keer knipte ik ongevraagd het haar van een vrijwilliger uit het publiek. En ik ben nu ook officieel oud want ik herken het huidige logo niet meer.

3. Ik heb van het eerste leerjaar tot het laatste middelbaar altijd op dansles gezeten; het begon met ballet en gaandeweg werd er jazzballet, hiphop en breakdance aan toegevoegd. Mensen zijn altijd 'n beetje verbaasd om dat te horen want ik ben écht geen balletmeisje. Tegenwoordig beperkt mijn dansleven zich jammer genoeg tot So you think you can dance, en sinds enkele weken, Lindy hop met meneer Kapucijnaap. Maar 't gaat nog efkes duren voor we op YouTube kunnen...

4. Een naaimachine heb 'k nog maar een jaartje in mijn bezit, maar in de middelbare school naaide ik ook al wel regelmatig dingen in elkaar. Met de hand, ik mag er niet meer aan denken. Ik maakte rokken uit kapotte broeken, en anti-oorlogsopschriften uit vilt en een kleed uit melkkartonnen (de Kunstbende, jawel). Ondanks het feit dat één van mijn beste vriendinnen toen al naailessen volgde, was het nooit bij mij opgekomen dat ik ook gewoon zélf een naaimachine kon aanschaffen.

5. Ik eet massa's chocola. Massa's. En ben bovendien ook geweldig categoriek in mijn chocolade-filosofie. Chocolade eten met fruit is blasfemie. Blasfemie zeg ik u! Nutella en boter met lepels tegelijk eten, dat is dan weer het beste dat er is.

6. Ik ben een heel erge dag-mens. Als in: totaal gene nachtmens. 10u 's ochtends tot 10u 's avonds, die uren zijn ok voor mij; maar ik heb het geweldig moeilijk met wakker blijven na pakweg 23u. Ik ga dus ook zelden of nooit uit, of 't moest zijn dat er iemand trouwt of jarig is ofzo. Soit, ik ben geweldig onhip, wil ik zeggen.

7. Tussen m'n 11 en 14 was ik er écht oprecht van overtuigd dat ik later bij het leger ging gaan om met Sea Kings te vliegen. Onder invloed van Windkracht 10 uiteraard. Andere jobs waarvan ik mij herinner dat 'k ze opschreef onder "wat ik later worden wil": clown, voetballer, boer. Boer dat zou nog wel tof zijn, maar werken in het leger, ik mag er echt niet aan denken.

8. Achievement van de week: ik ging éindelijk terug naar het GOCA-examencentrum en haalde mijn theoretisch rijexamen. Voor de tweede keer. Ruim vijf jaar geleden deed 'k dat ook al 'ns, maar dat ding was maar 3 jaar geldig... Deze keer écht leren rijden dus. Ik ga al een beetje dood bij de gedachte alleen.

9. Ik kan kei-hard niet tegen bootjevaren. Bij de minste bootoversteek word ik kotsmisselijk, zoals veel medereizigers al hebben mogen ondervinden. Zonde, want ik zou heel graag eens als passagier op 'n vrachtschip een oceaan oversteken, maar dat zit er dus echt niet in. En een beetje idioot ook, want als kapiteinsdochter zou ik toch wat zeemansbenen mogen geërfd hebben.

En daar zal u het mee moeten doen, want de vakantie roept (sorry, Kelly,'t is niet eerlijk maar ik heb tegenwoordig een contract mét vakantie...). En passant tik ik nog even deze dame, who might want to write about something non-knitting related, now that she has no access to her data?

1 opmerking:

  1. Merci om het stokje te vangen, leuke weetjes! ;-)
    En allez, ik wist niet eens dat dat bestond, iemand die geen bananen lust!

    BeantwoordenVerwijderen